Sanziana a hotarat sa cumpere flori pentru mama si bunica ei.Bunicii i-a ales garoafe,iar mamai trandafiri,pecare a plati jumatate din suma avuta.Cu o patrime din doimea ramasa acumparat 7 garoafe,a 11 lei bucata.
a) Cat au costat trandafirii?
b)Cate firea avut buchetul mamei,stiind ca pretul uni fir este eghivalentul unui numar natural de forma ab,unde a si b reprezinta cel mai mic,respectiv cel mai mare numar natural?
c)Cati lei a avut Sanziana cand a plecat de acasa?
d)cu ce rest s-a intors?

2

Răspunsuri

2014-05-21T12:36:53+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-21T13:08:40+03:00
I---------I-----------I------------I-----------I-----------I------------I----------I------------I suma avuta
I__________________________I  trandafiri mamei =doimea ramasa
                                              I-----------i------------i----------i------------I  
                                                 !/4 DIN DOIMEA RAMASA
DIN GRAFIC observam ca suma avuta era formata din 8 parti egale
1patrime=1parte
1/4=7x11 lei
o
parte=77 lei  si 77 lei au costat si garoafele
a)77 lei x4= 308 lei au costat trandafiri
b)
echivalentul unui nr natural  de forma ab
a+5=b+9
a+b=14
deci nr de forma ab=14
308/14=22 de fire de trandafir
c)8x77=616lei avut sanziana la plecarea de acasa
d)616 lei-77lei(garoafe)-308 (trandafiri)=231 lei restul
1 5 1