Mai multe persoane vor sa cumpere un obiect. Daca fiecare persoana ar contribui cu câte 30 de lei , nu ajung 40 lei , iar daca fiecare ar contribui cu 35 de lei , raman 20 lei . Determinati nr persoanelor si pretul obiectului.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-21T09:51:02+03:00
X-persoane
y-pret
30x=y-40
35x=y+20 .(-1)
-35x=-y-20
adunand cele doua ecuatii⇒
-5x=-60
5x=60⇒x=12 persoane
360=y-40
y=400 lei

2 5 2
2014-05-21T09:56:08+03:00
Fie x nr. de persoane si y pretul obiectului.
Atunci, din datele problemei formezi ecuatiile : 30x + 40 = y si 35x -  20 = y;
Rezolvi acest sistem prin metoda substitutiei => 5x = 60 => x = 12 persoane => y = 400 lei.


Bafta!