cred ca a vrut sa scrie :care sunt prepozitiile
care propoziti??
prepozitii simple :ce de despre la langa pe pentru etc iar compuse:
despre , de la, pana la , de prin ,etsc
daca ma ajuta cineva ajut inapoie la intrebare va rog o sa o gasiti

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-20T20:44:02+03:00
Prepoziția este o parte de vorbire neflexibilă care exprimă relațiile sintactice de subordonare dintre un substantiv (sau un substitut al acestuia) ori dintre un verb și un alt cuvântPrepoziția nu are funcție sintactică și are rol morfologic auxiliar. Ea se analizează gramatical cu partea de vorbire care o însoțește.

După formă, prepoziția se clasifică în:prepoziție simplă (un singur element): a, către, contra, cu, de, fără, în, întru, pe, pentru, până, peste, printre, prin, după, asemenea, datorită;prepoziție compusă (din două sau mai multe prepoziții simple): de la, de către, de pe, fără de, pe la, de pe lângă, de peste, pe lângă, pe sub, de pe sub, până pe la;locuțiune prepozițională (grupuri de cuvinte cu înțeles unitar care au rolul de prepoziții): dincolo de, în afară de, în sus de, în jos de, la dreapta, la stânga, de jur împrejurul, în fața, în spatele, în dosul, îndărătul, în urma, de-a lungul, de-a latul, din pricina, cu excepția, în privința, dindărătul, pe dinafara, conform cu, contrar cu, cu tot, în loc de, față de, potrivit cu, cu privire la, înainte de.După origine, prepoziția poate proveni din:adverb: înaintea, dinaintea, îndărătul, împotriva, deasupra, înapoia, contrar, ca, decât, cât;substantiv: grație;verb la participiu: datorită, mulțumită.
1 5 1
2014-05-20T20:44:10+03:00
Si, deci , pentru ca
Prepoziția este o parte de vorbire neflexibilă care exprimă relațiile sintactice de subordonare dintre un substantiv (sau un substitut al acestuia) ori dintre un verb și un alt cuvânt .ex:despre , de la, pana la , de prin