Clasa a3-a
analizati p principale si secundare:
voi stiati ca purcelusul se trezeste noaptea si golesta frigiderul?

2
voi stiati- predicat,
purcel-subiect,
se trezeste-predicat,
goleste-predicat,
frigiderul - subiect,
partile secundare noaptea.

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-20T20:37:05+03:00
Voi stiati- predicat 
purcel-subiect
se trezeste-predicat
goleste-predicat
frigiderul - subiect
partile secundare noaptea
multumesc nu stiam daca goleste este predicat,se poate ca intr-o prop sa foe 2 sub si 2 predicate?
nu numai 2 subiecte si doua predicate poate sa fie si mai mult de doua
multumesc f mult
per a 2-a e la voi
da
2014-05-20T20:43:26+03:00
Purcelul- subiectul, exprimat prin subst. comun, nr. sing, gen masculin
se trezeste- predicat , exprimat prin verb, timp viitor,nr sing
noaptea-  parte secundara exprimat prin substantiv,gen fem.,nr. sing
frigiderul -  parte secundara exprimat prin substantiv, gen neutru, nr. sing
te ajut eu...atributul nu se exprima prin pronume
complementul necircumstantial se exprima prin pronume,numar,caz
bine atunci cum il iau pe voi?
pronume personal
da dar nu stiu cum sa-l trec ca exp prin...