il dam factor comun pe 17 => 17(1+2+3+...+17) rezolvam paranteza : 1+2+3+...+17=17x18:2=306:2=153 => 17x153=2601 => 17+17x2+17x3+...+17x17 nu este p.pf.
51 x 51 = 2601, deco 2601 este patrat perfect :P
deci *

Răspunsuri

2014-01-25T22:12:10+02:00
=17(1+2+....+17)= 17*(1+17)*17\2=17*17*18/2=17*17*9=17*17*3*3
patratul lui 17*9
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-25T22:12:36+02:00
Dai factor pe 17 si iti da :
 17 · ( 1+2+3 ... 17 ) = 17 · 17 · 18 :2 =  17^{2}  ·  3^{2} , deci patrat perfect.
nu-mi mai amintesc pe bune ori am lipsit de la ore când sa predat catgoria (pătrat perfect)