asta e raspuns de tip ,,bianca dragusanu,,
atunci cand ceapa este taiata se sparg vacuole ce contin acid sulfenic, o substanta volatila, ce intra in contact ochii si determina iritatii ale acestuia iar creieul ca raspuns stimuleaza glandele lacrimale ce secreta lacrimile pentru a-l curata
corect ,forma gazoasa care apare in urma descompunerii acidului sulfenic hidrolizeaza si formeaza mici cantitati de acid sulfuric care irita structurile nervoase si apoi creierul stimuleaza mai departe glandele lacrimale pentru diluarea solutiei
Cand taiem ceapa plangem ca este iute.
asa se inimpl nu doar la ceapa si la diferite solutii de curatare si la tot cei iute

Răspunsuri

2014-01-25T22:11:42+02:00
O reactie chimica ne facem sa plangem cand taiem ceapa.

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-25T22:12:27+02:00
De obicei plangem cand taiem ceapa deoarece sulful evaporat de ceapa irita nasul(nucoasa nazala) si din acest motiv ai senzatia de lacrimare sau "plans".
Multumesc pentru vot!
compusii cu sulf formeaza prin hidroliza mici cantitati de acid sulfuric care irita ochiul
corect
daca imi dai voie voi completa
in raspuns