Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-20T10:33:19+03:00
Conjunțiile după formă pot fi:simple: ca, să, ci, dar, de, fie, dacă, ori, sau etc.compuse: ca să, ci și, și cu, cum că.locuțiuni conjuncționale: măcar că, pentru că, cu toate că, chiar dacă, în afara, măcar de, de parcă, până să etc.
care sunt coordonatoare si care sunt subordonatoare
??
coordonatoare - când leagă doua propozitii de acelasi fel (principale sau secundare)
subordonatoare
Iar, nici, și - pot fi adverbe (când au înțelesul de: din nou, măcar, chiar) sau conjuncții (când leagă între ele părți de propozitie de același fel sau propoziții).

Înaintea conjuncțiilor adversative se pune întodeauna virgulă; excepție face conjuncția însă, când se află în interiorul propoziției.

Când conjuncțiile disjunctive sunt perechi, virgula precedă obligatoriu al doilea termen. Exemplu: Sau scrii, sau citești.
multumesc mult
2014-05-20T10:35:38+03:00
Conjunctiile coordonatoare fac legaturi de exemplu o legatura intre 2 propozitii de acelasi fed iar cele subordoatoare fac legatura intre o parte de propozitie sau propozitie superioara si una subordoata
Deci subiect si atribut adjectival :)
bn multumesc
Cele superioare sunt predicat,subiect si restul sunt inferioare
np :)
:)