Salut, vreau si eu rozolvarea la: Fie triunghiul ABC cu masura unghiului A=75 de grade si masura unghiului B=60 de grade. Bisectoarele AD, BE, CF intersecteaza cercul circumscris triunghiului ABC in punctele D, E si F. Calculati masurile arcelor BD, CD, CE, AE, BF, AF.

Va rog multa o rezolvare ca am nevoie.... Multumesc celor care ma ajuta!!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-20T10:50:18+03:00


masura arcului BD = masura arcului CD = 75

masura arcului CE si AE = 60 de grade

Masura arcului BF si AF= 45 de grade

stii ca masura unghiului cu varful pe cerc = jumatate din lungimea arcului pe care il subintinde


2014-05-20T11:19:31+03:00
                        m .aBD=m.aCD=75  grad.                                                                                                 m.aCE=m.aAE=60 grad.                                                                                              m.aBF=AF=45grad.                                                                                            farful unghiului pe cerc este egal jumatatea lungimi cercului pe care il sustine