Buna...........ma puteti ajuta la o problema de geometrie legata de un cub.
Tot ce este nevoie pt rezolvare este in fisierul de mai jos....dar va rog explicati-mi in lux de amanuntete etapele rezolvarii acestui tip de probleme intrucat profesorul ne va scoate la tabla pentru a rezolva acest exercitiu si a spus ca cine aduce rezolvarea corecta si stie si sa explice cum a rezolvat va avea media 10 asa ca va rog ajutatima....daca se poate si aveti rabdare scrieti-mi si in cuvinte chiar si cele mai mici amanunte
PS: trebuie sa va folositi de o teorema cum ca punctul O este La 2 treimi de D” si una de B sau ceva asemanator...nu am inteles foarte bine pentru ca a spus foarte repede pentru a nu ne ajuta prea mult
Multumesc anticipat

2

Răspunsuri

2014-05-20T22:08:21+03:00
a) Având în vedere că formula pentru diagonala cubului este latură√3 iar în acest exerciţiu diagonala este 12√3⇒latura cubului este=12 centimetri.
b)
d cub=l√3
B”O²=BB”²-BO²
BO=1/3 *l√3
BO=l√3/3
D”O=D”B-OB
c) Scuze însă aici nu prea ştiu însă am ataşat un desen care poate ii ajută pe cei care urmează să vadă această întrebare si care te va ajuta in continuarea problemei:


2 3 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-20T22:09:29+03:00

d cub=l√3

B”O²=BB”²-BO²

BO=1/3*l√3

BO=l√3/3

D”O=D”B-OB

sau

D”O=2/3*l√3

D”O=2l√3/2

2 5 2