Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-25T21:19:20+02:00
Este foarte simplu. Fiecare numar il scrii descompus:
        3x cu bara deasupra = 30 + x
        1x cu bara deasupra = 10 + x 
        x0 cu bara deasupra = 10x
        x7 cu bara deasupra = 10x + 7  si tot asa ...
Apoi pui conditia din exercitiu:
        Daca o fractie este echiunitara, atunci numaratorul = numitorul. Pentru 14 a) avem 3x cu bara + 1x cu bara = x0 cu bara - 16 <=> 30 + x + 10 + x = 10x - 16 <=> 40 + 2x = 10x - 16 <=> 56 = 8x <=> x=7.
        Daca o fractie este supraunitara, atunci numaratorul > numitorul. Pentru 15 a) vei avea 5x cu bara + 4x cu bara > 37 + 6x cu bara <=> 50 + x + 40 + x > 37 + 60 + x <=> 90 + 2x > 97 + x <=> x > 7 => x ∈ { 8 ; 9 } , caci x este cifra.
        Daca o fractie este subunitara, atunci numitorul > numaratorul. ... Succes !
2014-01-25T21:20:00+02:00
La 14  30+x+10+x=10x+0-16
           40+2x=10x-16
            40+16=10x-2x
            56=8x
x=7
    
         b) 24+10x+8=10x+7+20x+x
             32-27=x
              X=5
La 15 50+x+40+x>37+60+x
b) 30+x+10x+3>10x+9+28
la 16 la fel doar ca aici e <