Răspunsuri

2014-01-25T20:31:51+02:00
Celula este unitatea de baza din componenta organismelor vii, ca structura si ca functionalitate !
Ca si caracteristici pot spune ca este formata in principal din membrana, citoplasma si nucleu, se divide prin mitoza sau amitoza, participa la toate functiile organismului, are durata de viata limitata (se spune ca durata e determinata genetic) si este una din minunile acestei lumi !
1 1 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-25T20:32:18+02:00
Celula este un element constitutiv fundamental al organismelor vii, alcătuit din membrană, citoplasmă și nucleu, reprezentând cea mai simplă unitate anatomică.
si eu :)
Celula este unitatea structurala, functionala si genetica a tuturor vietuitoarelor. Celulele se grupeaza in tesuturi, tesuturile in organe si organele constituie organismul.Componentele principale ale unei celule sunt membrana, citoplasma si nucleul.
Pe langa ce a fost mentionat mai sus,celula are o marime ce poate varia de la 2-3 microni(spori) pana la 150-200 de microni(celulele din fructele citrice);Aceasta se poate prezenta in forme diferite,cum ar fi Globuloasa(globule albe,rosii),stelata(neuron),fusiforma(muschi) si cubice,prismatice,piramidale la epitelii,iar un caz particular ar celulelor poate fi Celula procariota(tradus "inainte de nucleu),ce e o celula bacteriana,veche de aproximativ 1 miliard de ani vechime,ce se gaseste in toate
mediile din lume,si al carei nucleu este inlocuit de un nucleoid,aceasta celula avand in medie un diametru de 2 microni.
Celula este unitatea structurala si functionala a tuturor vietuitoarelor.