Imi explica si mie cineva predicatul nominal, predicatul verbal si verbul copulativ ? Am mare nevoie . Si daca puteti sa imi explicati cum il gasesc in propozitie si de unde imi dau seama de el.

:(

2

Răspunsuri

2014-05-19T20:05:14+03:00
Verbul copulativ este cel care nu poate forma predicat singur (exemplu a deveni)
Predicatul nominal este predicatul format dintr-un verb copulativ si un nume predicativ.
Predicatul verbal este format dintr-un verb la moduri personale.
24 3 24
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-19T20:29:36+03:00
Predicatul este partea principala de propozitie care arata ce face, cine este, ce este sau cum este subiectul.
El este de 2 feluri:
  1. Predicat verbal- arata ce face subiectul.
  ex: Andrei scrie o compunere. 
     El se poate exprima printr-un verb la modurile personale:
  - indicativ : Eu am invatat.
 - conjunctiv : Sa fi invatat as fi luat o nota mai buna.
  - conditional-optativ : As pleca acasa.
  - imperativ : Scrieti mai repede!

   2. Predicatul nominal - arata cine este, ce este sau cum este subiectul.
  ex: Aceasta este Ana.
       
Ana este eleva.
       
Ana este frumoasa.
     
Predicatul nominal este alcatuit din :  - verb copulativ
                                                            - nume predicativ

                                               
 Verbul copulativ

    Verbele copulative sunt:
       -  a deveni ~ este mereu copulativ
                   
ex: El a devenit campion.
       - a iesi, a se face, a ajunge ~ sunt copulative cand au sensul de " a deveni " 
                    
ex.: El a iesit invingator.
                           El s-a facut interesant.
                           Ea a ajuns premianta.
       - a fi ~ este copulativ cand nu are sensul de " a exista "
                    
ex.: Painea este calda.
       - a ramane ~ este copulativ cand nu are sensul de a ramane intr-un loc.
                    
ex.: Ea a ramas neschimbata.


              Sper ca ti-am fost de ajutor si am incercat sa-ti dau schema de pe care am invatat si eu si mi-a fost foarte usor. P.S : Pui la cel mai bun??
58 4 58