Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-05-19T20:10:16+03:00
 PRIMĂVARA ÎN PĂDURE                                                                                         Ramurile falnicilor fagi tresar în mângâierea zefirului. Substrălucirea caldă a soarelui, plapuma de omăt începe să se topească.Alunul îşi scutură praful auriu al florilor, vestind primul trezirea la viaţă a pădurii.Eliberate de haine de gheaţă pârâiaşele se rostogolesc grăbitela vale ducând într-un vesel clipocit vestea:- E primăvară, e primăvară! De sub ultimele petice de zăpadă, apare cu clopoţelul său alb,gingaş, un alt stol al primăverii - ghiocelul.“ Simt-a–vară, simt-a-vară!” adeveresc gureşii piţigoi.Mugurii carpenului, paltinului, ulmului se pregătesc să sedeschidă spre lumina binecuvântată a primăverii. Nu după multtimp, mesteacănul cel cu coaja albă (scoarţa) îşi va legăna perămurele mărţişorii galbeni.Din covorul de frunze uscate răsar graţioase viorelele; curochiţele albe înfloreşte coada cocoşului iar în roşu purpuriu miereaursului.Ciupercile îşi ridică, pline de cochetărie pălăriuţele.Mai este încă zăpadă când ariciul îşi părăseşte casa lui.Ies din adăposturile lor şi şopârla şi broasca de pădure, apoisalamandra cea neagră cu pete galbene.Gâzele încep să forfotească.Ciripitul păsărilor nu mai conteneşte. - Cât suntem de grăbite! Cu mare pricepere trebuie clădite cuiburile în care vor fi clocite ouăle şi crescuţi puii – adevărate ghemotoace de puf.Din îndepărtatele ţări calde se întorc: cinteza, pitulicea,muscarul. Vicleana şi şireata gaiţă cunoscătoare a mai multor limbiale pădurii, cu glasul certăreţ face mare tărăboi.Prin ramurile copacilor, unde îşi fac culcuşurile zburdă sprintenii pârşi, treziţi din somnul iernii, iar neastâmpăratele veveriţe încep salturile lor acrobatice.Căprioarele zvelte caută mlădiţe fragede şi frunze tinere.La începutul primăverii se nasc în culcuşurile de sub pământ puii de cârtiţă.Din bârlogul unde a trăit iarna iese Moş Martin. În adăpostul căptuşit de ursoaică cu muşchi, frunze şi iarbă s-au născut în timpul iernii, puii...Zarva din pădure este de nedescris.Venirea primăverii este întâmpinată cu mare bucurie, într-adevăr.
1. A fost foarte frumoasa; 2. A fost prea lungă.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-19T20:47:24+03:00
In padure
este o zi frumoasa de primavara.
pasarelele ciripesc vesele,albinutele zumzaie, raul cristalin susura incet,coroanele copacilor au inverzit si au inflorit, mici floricele inmiresmate se ivesc peste tot.
Odata am vazut un fluturas dragut si plapand neajutorat in timp ce eram la bunicii mei.
A fost asa frumos la ei incat vom reveni si la anul.
5 4 5