Analizeaza un predicat nominal din strofa:

In cel lan cu spicuri nalteau intrat seceratorii
Pe cand era inca umed de rasuflul aurorii.
Toti,privindu-i de departe,par ca-noata-n galbin rau,
Fetele fara strengare si flacaii fara brau

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-19T19:19:52+03:00
Era umed = Predicat nominal , format din verbul copulativ "a fi" (este) mod indicativ timp imperfect , pers a III - a , nr sg , conjugarea a IV-a , forma afirmativa si Numele predicativ "umed" exprimat prin adjectiv propriu-zis , variabil cu 4 forme , se acorda in gen , nr si caz cu substantivul "lan" (neutru , sg , Ac) pe care il determina .
2014-05-19T19:19:57+03:00