A)Alcatuieste familia de cuvinte la cuvantul prieten .

b)analizeaza gramatical cuvintele subliniate :

'' Prin iarba deasa greieri cu tarait usor prelung
Tacerea nesfarsita a zilei o impung . ''

2
da stai un pic
Comentariul a fost şters
greier=substantiv tacere=verb dar nu stiu daca e bun ca depinde de propozitiiilr din care provin
Comentariul a fost şters
tacere = atribut scz

Răspunsuri

2014-05-19T20:00:56+03:00
Prieten-prietenos -prietenoasa-reimprietenit -imprietenit pretenas prietenel
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-19T21:33:55+03:00
F.s.=functia sintactica
deasa=adjectiv propriu-zis, variabil cu doua terminatii, se acorda in gen , nr si caz, cu sustantivul iarba(substantiv comun, simplu, gen feminin, nr.sg, caz.acuzativ, functia sintactica atribut adjectival.
greieri=subst.comun , simplu, fen.M, nr. plural, caz nominativ, f.s. subiect, nearticulat
tacerea=subst.comun, simplu, art.cu art.hot.a, gen.F, nr.sg, caz N, f.s.subiect
impung=verb predicativ, modul indicativ, timpul prezent, nr.sg, pers.III, conjugarea aIIIa, f.s. predicat verbal
1 5 1