AM nevoie de ajutor la urmatoarele 2 exercitiii: insa rezolvarea lor sa fie cel mult prin segmente.
gen |---------|. Sunt intr-a IV-a si nu pot face ecuatii
1. Dublul unui numar este 180. Care este intreitul sau?
2. Triplul unui numar este cu 120 mai mare decat jumatatea sa. Care este numarul?

2

Răspunsuri

2014-05-19T18:04:00+03:00
La exercitiul 1 este raspunsul 360
Iar la exercitiul 2 este tot 360.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-19T18:39:08+03:00
1)  I_________I  numarul
     I_________I_________I  dublul nr
     I_________I_________I__________I intreitul adica dublul nr
     a= nr
     2a=dublul nr=180
     3a=intreitul nr
   2a=180
 a=180/2
 a=90
3xa=3x90=270
2.I__________I__________I__________I triplu nr

  I_____I jumatatea nr
3a =120+a/2
3a-a/2=120
 2nr si jumatate=120
a=120/2,5
a=48
verificare
3x48=48/2+120
144=144

vad ca te uiti sper ca ai inteles
Multumesc!
cu placere