Facetimi si mie va rog propozitii la persoana a 3-a feminin si sa fie:
in cazul nominatin-nume predicativ ; acuzativ-complement de agent ; in dativ-atribut pronominal in dativ (dativ posesiv) ;in cazul genitiv -nume predicativ,atr pronominal genitival ; in cazul vocativ (nu are functie sintactica de parte de propozitie)

2

Răspunsuri

2014-01-25T17:51:43+02:00
Acesta este Ionel - nominativ
am mancat prajitura - c de agent
haina-mi atarna pe jos - dativ posesiv
masina este a mamei. - n pred
masina ei s-a stricat - atr pron genit
mama, vino incoa'! - vocativ
Prăjitura a fost mâncată de Ioana /ea. "De Ioana / ea" = compl. de agent.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-25T17:54:11+02:00
Întoarce-ţi, te rog, privirea asupra ei! ("asupra ei" - dativ posesiv)
2 3 2