1.fie triunghiul isoscel ABC , de baza [BC].Aflati masurile celorlalte doua unghiuri stiind ca:
a)masura unghiului A = 80grade b)masura unghiului B = 30grade
c)masura unghiului C = 45grade d)masura unghiului A = 66grade
2.fie triunghiul isoscel ABC , de baza [BC] si [AD] mediana.Aratati ca unghiul BADeste congruient cu unghiul CAD

2

Răspunsuri

2014-05-19T17:06:36+03:00
A,b,c  - unghiuri
b=c
a+b+c=180
a+b+b=180


a) 80+b+b=180
2b=180-80
2b=100
b=50

b)30+30+a=180
60+a=180
a=180-60
a=120

c) 45+45+a=180
90+a=180
a=180-90
a=90

d) 66+b+b=180
2b=114
b=57

=======================
AD - latura comuna
<BAD=<DAC
AB=AC
BD=DC
<ABD=<ACD => triunghiurile ABD si ACD congruente


11 4 11
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-19T17:21:14+03:00
1.intr-un triunghi isoscel doua unghiuri sint congruente,iar suma unghiurilor e 180°,deci daca
a)A=80° -->180°-80°=100°(doua unghiuri) B=C=50°
b)B=30° -->180°-30°=150°:2=75° A=C=75°
c)C=45°-->180°-45°=135°:2= 67,5° A=B=67,5°
d)A=66°--> 180°-66°= 114°:2=57° B=C=57°
2. Daca tr. ABC e isoscel cu baza BC, atunci latura BA=ACsi unghiul B=ungh.C.Meriana imparte baza in 2 parti egale BD=DC; atunci conform teotemei LUL(daca un unghi si doua laturi ale unui triun. sint egale cu doua lat si un unghi al altui triun. ) ---> BAD=CAD
10 3 10