6) Impartiti numarul 288 in parti direct proportionale cu numerele 7,11si 18.

2
a, b, c cele trei numere ele fiind direct proportionale cu 7.11.18⇒
a/7=b/11=c/18=k
a=7k
b=11k
c=18k
dar a+b+c=288
7k+11k+18k=288
36 k=288⇒k=8
a=7x8=56
b=11x8=88
c=18x8=144
verificare
56+88+144=288
MS

Răspunsuri

2014-05-19T15:43:49+03:00
Pai ceva de genul : 
x , y , z 
x supra 7 = y supra 11 = z supra 18
si  cred ca de aici stii sa continui e usoor chiar azi in clasa la algebra am facut ex asta
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-19T15:47:38+03:00
 fie a, b, c cele trei numere ele fiind direct proportionale cu 7.11.18⇒
a/7=b/11=c/18=k
a=7k
b=11k
c=18k
dar a+b+c=288
7k+11k+18k=288
36 k=288⇒k=8
a=7x8=56
b=11x8=88
c=18x8=144
verificare
56+88+144=288