Terenul aflat în proprietatea agricultorului are forma unui dreptunghi cu lungimea L = 200m şi lăţimea l=100m. Pe acest teren, s-au plantat pomi fructiferi şi s-a amenajat şi o seră. Pentru a avea cheltuieli mai mici cu irigarea terenului, agricultorul montează un sistem de ţevi ce formează un triunghi echilateral având latura egală cu jumătate din lăţimea terenului.
Calculează lungimea sistemului de ţevi montat pentru irigarea terenului, exprimând rezultatul în decametri.

2

Răspunsuri

2014-01-25T14:33:04+02:00
Lungimea laturii triunghiului este 100/2 = 50 m . 
Lungimea sistemului = perimetrul triunghiului = 3*50 = 150m = 15 decametri
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-25T14:46:14+02:00
Jumatate din latime = 50 m
Triunghiul echilateral cu laturi egale = 3 x 50 (latura) = 150 m
1 decametru = 10 metri
Lungimea sistemului = 15 decametri !
2 5 2