Am si eu nevoie de un raspuns. Am ecuatia x^4-1=0 si nu stiu exact cum sa ii aflu radacinile x1; x2. In mod normal la x^2-1=0 faceam a=1, b=0, c=1 si aflam delta dupa care aflam radacinile cu ajutorul formulelor. Multumesc

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-25T14:33:13+02:00
Este formula A^2-B^2
x^4-1=0<=>(x^2-1)(x^2+1)=0<=>(x-1)(x+1)(x^2+1)=0
De aici ai 3 cazuri
I. x-1=0 => x1=1
II. x+1=0=>x2=-1
III. x^2+1=0=>x^2=-1; x^2>0, oricare ar fi x => x3 apartine multimii vide 
Din I, II, III => x apartine multimii {-1;1}
           
2 5 2
2014-01-25T14:50:10+02:00
Poti sa faci cum stiai tu considerand pe x^2 fiind necunoscuta. Si afli radacinile lui x^2 si de aici x e plus sau minus radical din radacina pozitiva.
1 4 1