Răspunsuri

2014-05-18T22:22:50+03:00
   Propozitia subordonatoare predicativa -eu nu stiu la ce intrebare raspunde dar stiu ca trebuie sa aiba un verb copulatic in fata elementelor de relatie
ex:Andrei a devenit ceea ce a vrut. 
     Propozitia subordonatoare atributiva At (Atr.) - Raspunde la intrebarile  Car? ce fl de? Al( a,ai ale) cui?
ex: M-a bucurat mult felul cum ai rezolvat problema -- care fel?
     Propozitia subordonatoare subiectiva SB-  Cine?
ex: Cine munceste rodeste.
       Propozitia subordonatoare completiva directa CD- Pe cine ? ce
ex: Nu intelege ce ai scris aici (ce nu intelege?)
       Propozitia subordonatoare circumstantiala de caz CZ --Din ce cauza?
ex:Stau in casa fiindca ploua.
       Propozitia circumstantiala de scop CS-- Cu ce scop? In ce scop?
ex: Invat mult pentru ca sa an note bune.
       Propozitia circumstantiala concesiva CV: In ciuda carui fapt?
ex: Cu toate ca am invatat n-am stiut prea bine.
       Propozitia Circumstantiala de timp CT-- Cand? De cand? Pana cand? Cat timp?
ex:  Merg oricand e cazul.
       Propozitia circumstantiala de loc CL--- Unde? De unde? Pe unde? Pana unde?
ex:Vine oriunde vrea.
        

 EU TI LE-AM DAT PE TOATE
               SPER CA TE-AM AJUTAT

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-18T22:28:14+03:00
Subiectiva (subordonata)
 elemente introductive.
pronume , cine , cem, cea, ce, cat,oricare, oricat ,orice
adverbe ; unde , cand , cum ,cat,
conjunctii, ca, sa ca ... sa , daca, cum, ca
predicativa  
pronume ; care cine , ce, cea, cat, oricat, orice, 
adverbe , cum oricum ,precum cat, oricat 
conjunctii, ca sam ca , sa daca. de
predicatica  suplimentara 
pronume , care cine , ce, cea ce cat, etc 
adv, cum oricum precum, cat,oricat 
conjunctii , ca sa. ca, sa daca,de
atributiva  
pronume care cine ce cat cel ce oricat oricine = prepozitie 
adverbe  , unde cand cum cat
conjunctii. ca sa, ca sa cum, ca daca
completiva directa .
pron care cine ce cea nce cat oricat oicem
adverbe unde cand cum cat
conjunctii ca sa ca sa, daca
Completiva indirecta  pronume , care cine ce cea ce cat oricat orice =[prepozitie
 completiva de agent  
pronume care cine ce cea ce cat oricare orice = prepozitie de , de catre  
pronume care cine ce cea ce cat oricare orice = prepozitie cu fara impreuna cu
 insturmentala  
pronume care cine ce cea cat oricine = prepozitie cu datorita din, dupa fara in la prin

10 3 10
Propozitia Circumstantiala de timp CT-- Cand? De cand? Pana cand? Cat timp?
Propozitia circumstantiala de loc CL--- Unde? De unde? Pe unde? Pana unde
Propozitia subordonatoare predicativa -eu nu stiu la ce intrebare raspunde dar stiu ca trebuie sa aiba un verb copulatic in fata elementelor de relatie
ex:Andrei a devenit ceea ce a vrut.
Propozitia subordonatoare atributiva At (Atr.) - Raspunde la intrebarile Car? ce fl de