Intr-un cerc de raza 12 cm o coarda este situata la distanta de 6 cm fata de centru. Aflati lungimea coardei. + desen va rog

2
12 radical din 3
am nevoie de desen
pentru ca nu imi dau seama
Ti-am trimis desenul

Răspunsuri

2014-05-18T20:24:46+03:00
Constriuesti un cerc cu centrul O .Duci o raza si alegi un punct pe ea situat la 6 cm de centru numit D ; Duci o dreapta perpendiculara pe OD care intersecteaza  cercul in punctele A si B .Ducem razele  OA si OB . In ΔAOD  stim  OB = 6cm  ,OA = 12 cm cu teorema lui Pitagora aflam  AD , dar AD = BD  ,deci aflam coarda AB.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-18T20:25:22+03:00
Ti-am trimis desenul si rezolvarea in fisierul atasat. Coarda AB este latura triunghiului echilateral inscris in cerc = 12√3 cm