Răspunsuri

2014-05-18T18:29:17+03:00
El este un mic functionar un slujbas neinsemnat al statului care duce o existenta stramtorata, starea lui sociala si materiala ,lipsa banilor (Lefter) si banalitate (Popescu) nume predestinat unui om care nu are nici un fel de castig in viata. Se hraneste cu iluzia ca s-ar putea imbogatii pe neasteptate desi initial se arata neincrezator in sansa de a castiga, pesimist dupa propria marturisire "Ti-ai gasit! Eu si noroc!" Gasire lozurilor pt el devenise o obsesie. E gata sa renunte la slujba si se afla intr-o permanenta agitatie. Nelinistea sa continua este remarcata si de Turtureanu. Cand afla de jacheta este continuu impulsiv, violent, brutal si intra-n conflict cu toti indiferent ca e vorba de sotie, de prieteni sau de dusmani . Se manifesta astfel deoarece este suspicios si are impresia ca toata lumea i se opune de a deveni bogat. Are si momente de generozitate dar este o generozitate interesanta caci ofera un anumit procent din posibilul castig cap. Pandele numai pt a respecta ca se castiga doar cu banii de imprumut, iar comisarul este dispus sa-i acorde un procent si mai mare pt a face presiuni asupra tigincilor sa inapoieze biletele. Afectiv Lefter Popescu evoluaza intre speranta si disperare si apoi trece de la deznadejde la explozii de furie: tipa la sotie, sparge farfuriile, o bate pe tiganca, si-l apostrofeza pana si pe comisarul Turtureanu. 

In momentul gasirii biletelor traieste o clipa de suprema satisfactie si fericit ca poate sa-l trateze si sa-i vorbeasca sefului de la egal la egal isi inainteaza demisia strecurand o doza de ironie. Fericirea tine insa destul de putin pt ca biletele erau inversate si atunci cand constata ca visul sau de imbogatire s-a naruit disperarea atinge cote maxime si se comporta ca un nebun: il jigneste pe bancher, isi da palme si pumni, bate din picioare, se jeleste , face un taraboi de nedescris. Cu toate aceste manifestari ale sale Lefter Popescu este un om obisnuit insa situatia in care se afla este neobisnuita si de aceea comportamentul sau nu este normal. El nu este un inadaptat, un revoltat ci este o victima a hazardului. De remarcat este si faptul ca in ciuda faptelor comice in care este prezentat pers atitudinea scriitorului nu este batjocoritoare ci-l invaluie cu multa intelegere si chiar compasiune. Trasaturile de caracter ale pers sunt prezentate dupa cum am vazut atat direct de catre autor, de alte pers sau de pers insusi ori se desprind indirect din faptele, comportamentul, gandurile si framantarile sale din limbajul folosit si chiar din numele purtat.
2 3 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-18T18:29:30+03:00
Trasaturi: pesimist,irascibil,nervos,rautacios,neincrezator in propriile forte.
3 5 3