Ajutatima si pe mine la niste exercitii.
1) Daca 5x8 e divizibil cu 3 atunci x apartine {....}
2) Complementul unghiului cu masura de 47 de grade este egal cu .....
3) Aflati x apartine Q stiind ca: 25 pe 3x+21=0,(5) (e o fractie)
4) Media aritmetica ponderata a numerelor rationale 18, 28 si x cu ponderile 2, 3 repectiv 5 este egala cu 65. Determinati numarul rational x.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-25T11:15:15+02:00
X∈{2 , 5 , 8 }  pentru  ca : 5+2+8=15 divizibil  cu  3 , 5+5+8= 18 ,  divizibil cu 3 , 5+8+8=21 , divizibil  cu  3  .  Asta  este  proba . 
Oricand!
mai vrei si altele?
Mai ai ?
desigur
le pun peste 15 min
2014-01-25T11:18:11+02:00
Salve!

4)  \frac{(18*2 + 28*3 + x*5)}{2 +3 +5} = 65 => x = 108.

Salutare!

cum ai pus sub forma de fractie?
Ai formula mediei ponderate!
You are welcome!