Raluca,Sergiu si Costel au impreuna 858 lei.Sergiu are cu 68 de lei mai mult decat Raluca,si cu 95 lei mai putin decat Costel.Afla cati lei ii raman lui Costel dupa ce cheltuieste un sfert din suma pe care o are.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-24T23:02:10+02:00
Pai  incepi rezolvarea problemei pas cu pas.
Scrii asa:
 Raluca+ Costel+Sergiu=858 lei
Sergiu=Raluca + 68
Sergiu=Costel - 95
Aceasta problema o poti rezolva usori prin metoda grafica.
Incearca sa faci asta si cu cat ti-am scris eu pana acum,vezi daca intelegi.
Daca nu,iti voi explica mai departe ce ai de facut.Oricum tu afli intai suma pe care o are Costel,apoi afli cat inseamna 1:4 din suma,adica un sfert si scazi din toata suma acel sfert.
Succes ! :)

Multumesc mult.
Nu ai pentru ce.Daca mai ai nelamuriri,intreaba-ma. ;)
2014-01-24T23:03:49+02:00
Notezi:
a=Raluca
b=Sergiu
c=Costel
a+b+c=858
a=b-68 (Raluca are cu 68 de lei mai putin ca Sergiu)
b=c-95 (Sergiu are cu 95 de lei mai putin ca, Costel)
a=c-95-68=c-163 (Inlocuim b in relatia a=b-68 si il aflam pe a)
Apoi inlocuim a si b  in relatia a+b+c=858
c-163+c-95+c=858
3c=1116
c=372
372-372/4=372-93=279 (aici luam 372/4 deoarece este (1/4)*372)
Atat i-a ramas lui costel dupa ce a cheltuit un sfert din suma pe care o are

inlocuirile*
eu zic sa explicati mai detaliat,e in scoala primara totusi ;)
Asta este metoda figurativa, pe care probabil ca ai invatat-o acum: |--------| Raluca; |--------|---| Sergiu ( pe bucatica mica scri 68 ); |--------|---|-----| ( pe prima bucatica mica scri 68 si pe ultima 95. Toatea astea le pui unele sub altele. Apoi: 858-68-68-95=627; 627:3=209 ( Raluca ); 209+68=277 ( Sergiu ); 277+95=372 ( Costel ); 372:4=93; 372-93=279 ( atat i-a mai ramas lui Costel dupa ce a cheltuit un sfert din suma pe care o avea )
sper ca metoda mea sau cea a lui victor sa fie de folos
costel= sergiu+95; sergiu=raluca+68; costel=raluca+68+95 ..... acum, trebuie sa scazi din suma totala urmatoarele: 858-68-68-95=627...acum este simplu, doar imparti pe 627 la 3...... 627:3=209(raluca).....acum sa facem o mica verificare , poate intelegi mai bine asa...sergiu=raluca+68, sergiu= 209+68. sergiu=277....costel=sergiu+95, costel=277+95=372.... costel+sergiu+raluca=372+277+209=858...costel:4=372:4=93...372-93=279(banii cu care costel a ramas dupa ce a cheltuit un sfert din ei)