Răspunsuri

2014-05-18T13:15:06+03:00
CAZUL NOMINATIV ( cine ? )
- Subiect : Cainele latra.
- Nume predicativ : El este prietenul meu.
- Atribut substantival apozitional : Ea , Maria , a plecat.

CAZUL GENITIV ( a,al,ai,ale cui ? )
- A.substantival genitival :Ghiozdanul lui Mihai s-a rup.

CAZUL DATIV ( cui ? )
- Complement indirect : I-am dat cartea lui Bogdan

CAZUL ACUZATIV
- Complement indirect ( depre cine / ce , cu cine/ce de la cine / ce , pentru cine / ce ? )
- Complementul direct ( pe cine ? care este lucrul pe care ? )
- Complement circumstantial de loc ( unde ? de unde ? pana unde ? )
- Compl. circ. de timp ( de cand , pana cand , cat timp ? )
- C.circ. de mod ( in ce fel ? cum ? cat cantitativ )
- A.subst. prepozitional ( care ? ce fel de ? )

CAZUL VOCATIV
-Nu are functii sintactice !
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-18T13:17:22+03:00
a) subiect :cine sau ce ? Mama a venit. Cine a venit ? Mama
b) nume predicativ :devine : Colega mea este frumoasa. Devine frumoasa!.
Aste sunt in cazul N. nominativ  
CAZUL ACUZATIV:
a) Complement direct: pe cine? ce?ex: Am ajutat-o pe prietena mea.
b)Complement indirect: despre cine? despre ce? la cine? la ce? pentru cine? pentru ce? de cine? de ce? cu cine? cu ce? pe cine? pe ce? in cine? in ce? de la cine? de la ce? din cine? din ce?
1 5 1