Dreptunghiul ABCD are AB=4 cm si BD=6 cm.Perpendiculara din punctul A pe dreapta BD intersecteaza dreapta CD in punctul E.
Calculati valoarea segmentului DE

Va rog, e urgent!!

2
in loc de cd cred ca vrei sa sp db nu?
Nu, asa e in enunt
ok atunci ma mai uita la ea.....sau iti e de folos raspunsul lui cyborg :)))))))) (glumeam)

Răspunsuri

2014-05-18T11:07:20+03:00
AB/AC=2/3
AB²/AC²=4/9
(AB²+AC²)/AC²=(4+9)/9
dar conf t lui Pitagora BC²=AB²+AC², relatia devine
BC²/AC²=13/9
AC³=9BC²/13
AC=3BC/√13=36√3/√13=36√39/13

SABC=ACxAB/2
AB=2AC/3=24√39/13
Sabc=36/13

ok......si u ce ai aflat mai exact?......aria?dc?
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-18T12:32:20+03:00
Era bn cum ai scris tu.
poftim:
Merci din suflet, dar imi poti explica de ce triunghiurile acelea sunt asemenea
pt ca sunt ambele dreptunghice si au laturi proportionale
merci mult!!!! esti cel mai tare!!!!
npc :)