Preţul unui televizor se micşorează cu 10% .După un timp preţul mai scade cu 15% televizorul ajungând să coste 3060 lei.Care a fost preţul preţul preţul iniţial al tv?

2
3060 * (100/85) = 3600. 3600 * (100/90) = 4000 lei pret initial.
prea tarziu :(

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-17T21:11:26+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
X-pretul initial
10% din x= 10/100*x=  1/10*x=  x/10 -reducerea

x-x/10=(10x-x)/10= 9x/10-restul

15% din 9x/10= 15/100* 9x/10= 3/20 * 9x/10=  27x/200-noua reducere

9x/10 -27x/200= (180x-27x)/200= 153x/200

153x/200=3060
x=200*3060/153
x=200*20
x=4000lei
2014-05-17T21:12:40+03:00
Pretul initial era 100%
daca a scazut cu 25% au mai ramas 75%(3060)
3060+1020=4080
mi-am dat seama
va multumesc pentru bunatate
pt nimic :*
Greselile sunt utile. Din ele invatam. Important este ca de fiecare data sa faci alta greseala, nu sa o repeti pe precedenta.
corect tstefan. Din ele invatam :*