Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-17T16:57:56+03:00
Regimul cazual al prepoziţiilor Folosite înaintea unor cuvinte care se declină (substantive, pronume, numerale), prepoziţiile le impun acestora o anumită formă de caz. Din acest punct de vedere, se disting următoarele feluri de prepoziţii:● Prepoziţii cu regim de acuzativ. Acestea sunt:a) prepoziţiile simple primare, cu excepţia prepoziţiilor asupra şi contra: lângă mine, despre voi, în ţară, la prânz, după ore;b) prepoziţiile compuse, cu excepţia prepoziţiei deasupra: de după nori, până la gară, de către prieteni;● Prepoziţii cu regim de genitiv. Din această subclasă fac parte:a) prepoziţiile formate prin conversiunea adverbelor (cu ajutorul articolelor -l, -a): înaintea casei, împrejurul lacului, îndărătul uşii, împotriva vântului;c) prepoziţiile asupra, deasupra şi contra: asupra duşmanului, contra lor, deasupra oceanului.● Prepoziţii cu regim de dativ: datorită, mulţumită, graţie: datorită fratelui, mulţumită părinţilor, graţie timpului frumos.
1 5 1
2014-05-17T17:27:15+03:00
Regimul cazual al prepoziţiilor Folosite înaintea unor cuvinte care se declină (substantive, pronume, numerale), prepoziţiile le impun acestora o anumită formă de caz. Din acest punct de vedere, se disting următoarele feluri de prepoziţii:● Prepoziţii cu regim de acuzativ. Acestea sunt:a) prepoziţiile simple primare, cu excepţia prepoziţiilor asupra şi contra: lângă mine, despre voi, în ţară, la prânz, după ore;b) prepoziţiile compuse, cu excepţia prepoziţiei deasupra: de după nori, până la gară, de către prieteni;● Prepoziţii cu regim de genitiv. Din această subclasă fac parte:a) prepoziţiile formate prin conversiunea adverbelor (cu ajutorul articolelor -l, -a): înaintea casei, împrejurul lacului, îndărătul uşii, împotriva vântului;c) prepoziţiile asupra, deasupra şi contra: asupra duşmanului, contra lor, deasupra oceanului.● Prepoziţii