Descompuneti in factori termenii fiecarui raport si apoi simplificati :
a) 2a-2b supra 4a
b) 4x-4y supra 8a+8b
c)4x+4y supra 12x+12y
d) ab supra a-ab
e) x la a treia - 2x la a doua supra x la a doua - 4
f)2x la a doua +8x+8 supra (x+2) la a doua

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-24T18:59:51+02:00
A)2a-2b/4a=2(a-b)/4a=a-b/2a
b)4x-4y/8a+8b=4(x-y)/4(2a+2b)=x-y/2a+2b
c)4x+4y/12x+12y=4(x+y)/4(3x+3y)=x+y/3x+3y=x+y/3(x+y)=1/3
d)ab/a-ab=ab/a(1-b)=b/1-b
e)x³-2x²/x²-4=x²(x-2)/(x-2)(x+2)=x²/x+2

3 5 3
2014-01-24T19:01:15+02:00
Salve!

De pilda la d) lasi in pace numaratorul ab si numitorul a - ab il descompui cu ajutorul factorului comun asa: a(1 - b);

Atunci fractia ta se va simplifica prin a nenul si va ramane b supra (1 - b) , unde b e diferit de 1!

Salutare!
1 1 1