Va rog..... URGENT!!!!Scrie o compunere de 10-15 randuri in care sa argumentezi ca un text studiat de tine la clasa este o creatie epica.
In compunere trebuie:
-sa prezinti trasaturile operei epice;
-sa povestesti textul precizand momentele subiectului;
-sa caracterizezi un personaj;
-sa respecti normele de exprimare,ortografice si de punctuatie;

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-17T14:34:35+03:00
Poti face pe ce opera doresti , eu fac pe Harap Alb
Basmul H.A  DE Ion Creanga este o opera epica .
In primul rand , este o creatie epica deoarece sunt prezente personaje , care prin raportare la erou indeplinesc o serie de functii, de exemplu antagonistul :Spanul , donatori :  craiasa furnicilor si a albinelor , toate acestea fiind purtatoare ale unor valori simbolice , binele si raul in diversele lor ipostaze .Totodata sunt prezenti indicii spatio temporali , actiunea desfasurandu-se intr-un timp si spatiu necunoscut , vag determinat   ,,tocmai la o margine a pamantului ”  ,,odata” .
In al doilea rand   sunt prezente momentele subiectului , expozitunea prezinta situatia intiala , cand intr-o tara traia un crai care avea 3 feciori .Cartea primita de la fratele sau ,IMP VERDE care neavand decat fete are nevoie de un mostenitor la tron si pornirea la drum a celui mai mic dintre fii de crai marcheaza intriga .Punctul culminant este subliniat de cobaorarea in fantana a mezinului , care printr-un juramant isi scimba indentitatea , primind numele de Harap Alb .Desfasurarea actiunii culmineza cu sosirea celor doi la curtea imp verde si supunea lui h.a  de catre span la cele 3 probe .Ajuta de Sfanta Duminica si de alte personaje himerice trece cu bine peste toate Spanul fiind demascat si ucis   .Deznodamantul ne prezinta casatoria lui Harap alb cu fata de crai  prin care fortele binelui castiga lupta impotrivafortelor raului .

 Totodata h.a este caracterizat atat   direct  de catre narator ,,fiul craiului , boboc in felul lui ,, cat si indirect fiindu-i subliniat curajul in probele pe care reuseste sa le treaca , toate aceste avand un rol important in maturizarea sa 
In concluzie , prin aspectele prezentate mai sus , basmul ,,Harap Alb” de Ion Creanga este o opera (creatie) epica.
5 5 5
2014-05-17T14:42:20+03:00
Opera are acţiune care se poate relata pe momentele subiectului literar.Acţiunea este plasată în timp şi spaţiu.Autorul îşi exprimă indirect sentimentele,gandurile si ideile prin intermediul acţiunii şi al personajelor.În operă se observă prezenţa naratorului prin folosirea verbelor la persoana a III-a (narator obiectiv) şi la persoana I (narator subiectiv) ; narator-personaj.Modul de expunere predominant este naratiunea,ce se imbina armonios cu descrierea si dialogul.

Pentru a caracteriza un personaj,trebuie sa cauti in text elementele care alcatuiesc portretul fizic si portretul moral si sa specifici daca in personajul este caracterizat direct(de catre narator) sau indirect (trasturile reies din faptlele,replicile personajelor)

Momentele subiectului sunt:
-expozitiunea(unde se prezinta personajele, spatiul si timpul actiunii)
-intriga(schimba situatia initiala)
-desfasurarea actiunii(partea cea mai intinsa, care cuprinde faptele, intamplarile determinate de intriga);
-punctul culminant ( momentul de maxima  intensitate)
-deznodamantul(sfarsitul actiunii, al evenimentelor)
Nu toate operele literare au momente ale subiectului in aceasta ordine.
De exemplu, opera literara "D-l Goe" de I.L.Caragiale incepe cu intriga:"Ca să nu mai rămâie repetent și anul acesta, mam' mare, mamițica și tanti Mița au promis tânărului Goe să-l ducă-n București de 10 mai."

Incearca sa faci tu compunerea pt ca nu stiu ce texte ai studiat tu la clasa







2 3 2