A.Calc perimetrul si aria unui patrat cu latura de 2.5 cm

b. Calc. perimetrul si aria unui dreptunghi cu lungimea 18 cm si latimea jumatate din lungime

c. Se cosidera un triunghi care are lungimile laturilor exprimate prin 3 nr nat. consecutive , iar perimetrul de 39 cm. Aflati lungimile laturilor triunghiului.

d. Aflati aria unui dreptunghi cu perimetrul 9 cm si lungimea cu 0,5 cm mai mare decat latimea.



2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-16T21:21:21+03:00
1.P= 4 x l = 4 x 2,5 cm= 10 cm
A= l x l = 2,5 cm x 2,5 cm= 6,25 cm²
2.l= L :2
l= 18: 2
l= 9
P= 2(L+l)
P= 2(18+9)
P= 2 x 27
P= 54 cm
3. a+b+c=39
a+a+1+a+2=39
3a=36
a=36:3=12
b=12+1=13
c=13+1=14 (laturile triunghiului)
4. 2(L+l)= 9cm
L+l= 4,5 cm
L= l +0,5 cm
l+0,5 cm +l= 4,5 cm
2l= 4cm
l= 2cm
L= 2 cm + 0,5 cm= 2,5 cm
A= L x l = 2,5cm x 2 xm= 5 cm ²
1 5 1
2014-05-16T21:22:30+03:00
1)P=4l=4*2,5=10
A=l²=(2,5)²=6,25

2)L=18
l=L/2=18/2=9
P=2l+2L=2*9+2*18=18+36=54
A=l*L=18*9=162

3)a+a+1+a+2=39
3a+3=39
3a=39-3
3a=36
a=12
a+1=13
a+2=14

4)P=2L+2l=9
L-0,5=l

2L+2(L-0,5)=9
2L+2L-1=9
4L=9+1
4L=10
L=10/4= 5/2
l=5/2-0,5
0,5=5/10=1/2
l=5/2-1/2
l=4/2=2

1 5 1