Un elev cumpăra 10 cărți de literatura și matematică. El plătește 9lei pentru o carte de literatura și 7 lei pentru o carte de matematică cheltuind astfel 76 lei. Câte cărți.de matematica a cumpărat elevul?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-16T20:10:24+03:00
X-nr de carti de literatura
y-nr de carti de matematica

x+y=10 |-7
9x+7y=76

-7x-7y=-70
9x+7y=76
2x /= 6
x=3   y=7
1 5 1
2014-05-16T20:15:21+03:00
X+y=10carti    9x+7y=76 lei inmultim prima relatie cu 7 si o sa avem 7x+7y=70 din a doua o sa scadem prima relatie adica 9x+7y-(7x+7y)=76-70  si o sa ne dea 2x=6 deci x=3 carti de romana sau literatura 3+y=10 y=7 carti de matematica 
1 5 1