Explicati pe scurt:
1. Modificarea temperaturii aerului in raport cu cresterea altitudinii reliefului .
2. Modificarea cantitatii de precipitatii in raport cu inaltimea si de la vest la est.
3. Modificarea vegetatiei in raport cu altitudinea.
4. Ce intelegeti prin caracterul dunarean , pontic si carpatic al teritoriului tarii noastre.
5. De ce este necesara conservarea mediului natural.
6. Originalitatea Marii Negre .

2

Răspunsuri

2014-01-24T18:08:25+02:00


1..1000 km in sus se scad 6 grade


de la cald la rece..vegetatie tropicala,pad. de foioase,taiga,tundra ...
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-24T20:43:49+02:00
Temperatura aerului scade odata cu cresterea altitudinii, de la poale la varf cu cate 6°C la 1000 de metri si de la acuator la poli
-cantitatea de precipitatii scade de la vest la este si de la poale la varf,
-vegetatia se imputineaza odata cu cresterea temperaturii de la paduri de foioase (0-1200m), paduri de conifere (1200-1800m) pajisti alpine (>1800m)
Caracterul dunarean, pontic si carpatic al tarii este dat de asezarea sa geografica in spatiul carpato-ponto-danubian
-conservarea mediului este necesara pentru a proteja patrimoniul natural, biodiversitatea (banca de gene) si pentru a nu se produce dezechilibre la nivelul lanturilor trofice, dar si a intregului ecosistem
-Originalitatea Marii Negre consta in salinitatea scazuta, paturilor de apa ce se gasesc una la suprafata (0-180 m) si una de adancime (>180m) unde nu traiesc decat bacterii sulfuroase, luminozitate scazuta, concentratie mare de acid sulfuros (hidrogen sulfurat), prezenta curentilor de suprafata ce transporta apa din M. Neagra in M. Mediterana si a curentilor din adncuri ce aduc apa din M. Mediterana in M. Neagra, curenti de convexie (anscendenti si descendeti) sfoarte slabi sau inexistenti
24 4 24