Teorema lui Thales este un caz special al teoremei unghiurilor inscrise.
Pentru demostratie se porneste de la faptul ca :
suma unghiurilor unui triunghi este egală cu două unghiuri dreapte (180 °) adica 90° + 90° ,
unghiurile de bază ale unui triunghi isoscel sunt egale.
Pitagora in tringhiul dreptunghic este: ipotenuza la patrat=cateta 1 la patrat+cateta 2 la patrat....iar apoi inlocuiesti formula si aflii rezultatul final..nu ma prea pricep la explicat dar sper ca ai inteles macar umpic!;)
sau: laturile BC2=BA2=AC2(toate laturile sunt la pueterea a doua)
În orice triunghi, o paralelă la o latură, împarte celelalte două laturi în segmente proportionale. THEOREMA LUI THALES..

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-16T17:54:14+03:00
Teorema lui pitagora este simpla ea este cam asa suma tuturor catetelor este egala cu suma ipotenuzei sau ipotenuza la a 2 = cateta 1 la a 2 + cateta 2 la a 2
2014-05-16T17:54:19+03:00
Pitagora este ipotenuza la patrat = suma catetelor la patrat.