Salutare am nevoie urgent de rezolvare si o mica ''teorie'' la exercitiul asta,eu cred ca y=6 dar nustiu sigur.. ajutor

Daca |2y+5|=31 si y ii apartine lui Z
Atunci y ii apartine...........................

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-16T17:30:55+03:00
Dacă |2y+5|= 31 => 2y+5=31 sau 2y+5= -31
Luăm 2 cazuri:
•2y +5 = 31 => 2y=26 => y=13
•2y+5= -31 => 2y= -36 => y= -18

Din amândouă rezultă y aparține {13 , -18}
Emii,o teorie imi poti da?
În ce sens? Am folosit proprietățile modului
Am inteles acum,multumesc putem vorbii putin in privat? mai am 2 pb?
ok
2014-05-16T17:33:58+03:00
|2y+5|=31        
2y+5=31/-5 
2y=26/:2
y= 13

 2y+5= -31 / -5 
 2y = -36 / :2
 y= -18