Transcrieti textele pe caiet.Subliniati predicatele nominale si analizati-le dupa model.
"natura devenea mai aspra"
"daca ati avea zece , n-ati mai fi oameni"
"juramantul eteristilor era a sacrifica familie , avere si viata pentru libertatea patriei"
"astfel e Tara Ardealului"
"-Vra sa zica oul e al lui ? "
"Si tot mai de ras e povestea"
"cetatea cu portile deschise(...)ramase singura pe culmea inverzita"

2

Răspunsuri

2014-05-16T16:03:03+03:00
Devenea-predicat nominal pers.3 num sing c.N
ati avea-predicat nominal pers 2 num plural c.N
era-predicat verbal pers 2 num sing forma din dictionar,, a fi'' c.N
e-predicat verbal pers.2 num.sing forma din dictionar ,,a fi''
zica-predicat nominal pers.2 num sing c.N
e-predicat verbal pers 3 num sing c.N
ramase-predicat nominal pers 3 num sing.N
15 3 15
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-16T16:03:32+03:00
Devenea-timp trecut ,imperfect
ati avea-timp prezant,modul conditional optativ
ati fi-timp prezant,modul conditional optativ
era-timp trecut,imperfect
a sacrifica -timp prezent, modul indicativ
e-timp prezent,modul infinitiv
sa zica-timp prezent,modul conjunctiv
ramase-timp trecut ,modul mai mult ca perfectul

15 3 15