Răspunsuri

2014-05-16T15:28:53+03:00
        Stema apare ca un scut ce semnifica independenta Romaniei.
         Desenata pe scut este o acvila de aur ca trimitere catre bogatiile tarii, cu aripile deschise in semn de protectie, purtand in cioc o cruce ortodoxa ca element ce simbolizeaza religia majoritatii populatiei iar in gheare o spada si un sceptru, simboluri ale independentei obtinute prin lupta si suveranitatii Romaniei.
          Intre aripile acvilei se gaseste un alt scut protector pe care sunt infatisate stemele regiunilor istorice: Tara Romaneasca, Moldova, Oltenia, Transilvania si Dobrogea, cu mentiunea ca Banatul este asimilat Olteniei in simbolistica de pe stema, iar Maramuresul si Crisana sunt asimilate Transilvaniei, aceste regiuni neavand steme in trecutul lor istoric.
         Tara Romaneasca este simbolizata de asemenea printr-o acvila ce poarta o cruce in ciocul sau, avand de-o parte si de alta a capului ei Soarele si Craiul Nou, prima faza vizibila a lunii, stema atestata inca din anul 1368;
         Moldova este infatisata printr-un cap de bour, animal simbol in istoria regiunii, o stea deasupra fruntii, un Crai Nou si o roza ca simbol domnesc, stema atestata din 1392;
         Oltenia este reprezentata printr-un leu de aur inarmat cu o sabie, ce iese dintr-un pod, este vorba de podul de la Drobeta, de asemenea din aur;
          Transilvania este simbolizata de o acvila cu aripile desfacute, aratata doar pe jumatate, deasupra unui plan auriu pe care sunt reprezentate sapte turnuri de cetate, corespunzand vechiului nume purtat de Transilvania, Siebenbürgen (Sapte cetati), atestat din 1296;
          Dobrogea este infatisata prin cei doi delfini cu capul in jos, pe fond albastru.
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-05-16T15:48:54+03:00
Semnificaţia elementelor stemei:  Figurile heraldice reprezintă cele două valori de patrimoniu naţional ale zonei: Muzeul de Artă Religioasă Românească de la Nadăşa şi Pădurea Mociar. Biserica de argint, reprezentativă pentru monumentele istorice şi de arhitectură din zonă, reproduce imaginea bisericii ortodoxe din lemn, Sf.Nicolae, de la Nadăşa, a vechii mânăstiri din Chiheru de Jos, parohie a ţinutului Miercurea Nirajului (sec.XVII). Biserica, adevărată şcoală şi loc de popas pentru iconari transilvăneni şi munteni în secolul al XVIII-lea, adăposteşte Muzeul de Artă Religioasă Românească (manuscrise, icoane, obiecte de cult).  Frunza de stejar, de aur, reprezintă stejarii seculari – cei mai vechi din ţară (peste 600 de ani) – din Pădurea Mociar, de pe teritoriul comunei Beica de Jos.  Coroana murală cu un turn crenelat, de argint, este simbolul unei aşezări comunale.
2 5 2