Daca un romb cu latura de 8 cm are unghiul ascutit de 60 grade,atunci aria rombului este egala cu...........cm2

2
A= l x l x sin60 = 8x8x radical din 3 impartit la 2= 32 radical din 3
Multumesc..
npc , asa ne ajutam
Da..

Răspunsuri

2014-05-15T21:29:26+03:00
Arie romb = l x l x sin A
A= 8 cm x 8 cm x sin 60
A= 64 cm patrati x √3  ÷ 2
A= 32√3 cm²
7 4 7
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-05-15T21:33:27+03:00
Daca unghiul este de 60 incadram intrun triunghiulet el fiind dreptunghic ramne 30 de grade la unghiul acela si la celalant 60  ca unul este de 90 grade notam cu io intersesctia diagonalor. folofim teorema unghiului de 30 grade cateta care se opune unghjiului de 30 jumatate din ipotenuza
ipotenuza este egal cu latura rombului adica8 si cateta care se opune unghiului de 30 8/2=4inmultim cu doi deoarece diagonalele rombului se injumatatesc sio ne da diagonala ac care sete egala cu 4ori 2=8

cu  teoream lui pitagora aflam cealnta cateta ob la2=ab la2-aola2
obla2=64-16
obla 2=48
ob=rd48=4rd3
inmultim cu 2 ob si neda diagonala bd
8rd3
aria rombului este Diagonala mare ori diagonala mica supra 2
Dxd/2
8x8rd3/2=32rd3cm la 2sper ca ai inteles ti-am demonstrat eu mai mult ca sa intelegi!
3 5 3