OFER 70 de puncte!!!

Am nevoie de caracterizarea personajului principal din urmatorul fragment de text:
FRAGMENTUL IL PUTETI GASI IN COMENTARII, MAI JOS!!!

În caracterizarea ta, vei ţine cont de următoarele cerinţe:
1. stabilirea, prin două argumente, a tipului uman reprezentat de personajul indicat
2. identificarea a patru trăsături morale ale personajului;
3. ilustrarea, prin cîte două exemple, a două mijloace de caracterizare a personajului dat
4. precizarea a două momente ce relevă apariţia conflictului dintre Nicolae şi familia sa;
5. Mijloacele de caracterizare
6. Asocierea eroului cu un personaj cunoscut din literatura!!!
7. Concluzii

Va rog din tot sufletul!!! Incercati sa respectati planul. URGENT!!!

2
Nehotărîrea tatălui său căpătă pentru el proporţii nemăsurate: îi pîndea expresia chipului, privirea, mişcarea frunţii şi îşi spunea: „Se gîndeşte, ah, ce bine! Să nu spun nimic, să nu suflu o vorbă, să-l las să se gîndească.“
In curand facu alta descoperire, si anume ca pentru fratii sai si surorile lui scoala era ceva absolut strain si indepartat.
Ar fi dorit ca mama să ştie să citească şi să se bucure şi ea aşa cum se bucura el cînd îi cădea în mînă o carte şi o citea.
Ar fi dorit ca mama să ştie să citească şi să se bucure şi ea aşacum se bucura el cînd îi cădea în mînă o carte şi o citea. Nicolae îşi dădu seama că trebuie negreşit, cu orice preţ, orice s-ar întîmpla, să plecedin sat şi să înveţe mai departe“.
ACESTA E FRAGMENTUL PE PARTI!!!! VA ROG FUMOOOOS!!!

Răspunsuri

2014-05-15T20:01:45+03:00
Nehotărîrea tatălui său căpătă pentru el proporţii nemăsurate: îi pîndea expresia chipului, privirea, mişcarea frunţii şi îşi spunea: „Se gîndeşte, ah, ce bine! Să nu spun nimic, să nu suflu o vorbă, să-l las să se gîndească.“
3 2 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-15T22:55:18+03:00
1. Stabilirea, prin două argumente, a tipului uman reprezentat de personajul indicat
     Batranul Moromete este un barbat reflexiv (ia decizii sub influenta ratiunii )si intuitiv (inclinatie spre reflectie)
2.  Identificarea a patru trăsături morale ale personajului;
- respectos
- inteligent
- rational
- ironic

3. Ilustrarea, prin cîte două exemple, a două mijloace de caracterizare a personajului dat
- caracterizat in mod direct (de catre autor) ,,era cu zece ani mai mare decat Catrina si acum avea acea varsta intre tinerete si batranete cand numai nenorociri sau bucurii mari mai pot schimba firea cuiva.'' 
- caracterizat in mod indirect (prin intermediul faptelor, a gandurilor sale sau a altui personaj) ,,Tatăl său era un om care gîndea şi gîndirea lui era limpede. Nu cu rugăminţi putea să-l facă să-l dea la şcoală, ci cu ar gumente.''

4. precizarea a două momente ce relevă apariţia conflictului dintre Nicolae şi familia sa;
- ,,fuga'' de acasa (la matusa lui)
-  instrainarea de tatal lui (deoarece nu-l lasa sa mearga la scoala)

5. Mijloacele de caracterizare 
- caracterizare directa: portretul facut de autor si de alte personaje;  autocaracterizarea;
- caracterizare indirecta: prin propriile actiuni, simtiri si ganduri; prin mediul in care traieste.
6. Asocierea eroului cu un personaj cunoscut din literatura!!! 
   Se aseamna cu ,, Ion'' de L. Rebreanu
7. Concluzii
        In concluzie, Moromete este un personaj  complex - respectat in sat, sever si temut in familie, pe care te poti baza.
5 4 5