Am nevoie urgent de o compunere cu titlul "Camara cu fructe"!!!!
Va multumesc anticipat.

2
hai te rog
rares
hey
Exercitii cu verb ,diateza,pronume,substantiv,subiect,atribut,ortograme.Va rog mult:*
te rog

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-15T19:06:00+03:00
Pai acest titlu este folosit de Ion Pilat intr-o alta povestioara , poti realiza schita  pt aceasta 
Pai am ca tema sa fac o compunere cu aceeasi tema
eu in locul tau as scrie un comentariu despre aceasta poezie realizata de Ion Pilat , dar daca vrei sa faci o compunere poti descrie o camara in care se afla multe fructe , si dupa sa spui de unde ai cules fructele si cum le-ai organizat in camara :)
Fructele aurii si gustoase, frumos mirositore ajung in camara.Toamna le aseaza pe rafturi plina de bucurie si le adulmeca mirosul si aromele placute,admirandule cu placere culorile:mere rosii,galbene si verzi s-au adunat din belsug in camara si stau pe rafturi ca niste globuri de aur si arama,gutui pufose,burtoase si-aromate s-au adunat in camara toamnei asteptandu-si randul la compoturi si dulceata,o gramada de nuci suna-n sacii mari si burdusiti,prunele si-asteapta cu nerabdare randul la cazan
Multumesc mult ... mi-ai fost cel mai de ajutor dintre toti!!!:D
2014-05-15T19:06:22+03:00
Ca si alte pasteluri pillatiene, Camara de fructe e o poezie a voluptatilor: mireasma, racoare, amintire a savorii (umbra), ispita a culorilor. Evocarea fructelor e si ea placere. Poamele sunt taina, ardoare, parfum, comoara, rod vrajitoresc. Culorile compun ele singure un spectacol: jar, albastru, aur rosu, verde smarald, rubiniu, galben ca soarele, trandafiriu, aur verde. Culori pretioase si fascinante prin lumina lor vrajita.



Sub semnul vazului, tezaurul acesta comunica emotia celui ce il tatoneaza: 

„Deschid cu teama usa", „Ma prinde amintirea in vanatul ei fum", „Sovaitor ca robul, ce calca o comoara 
Din basmul cu o mie si una nopti, ma-nchin: 
Vad pepeni" si, „ parasind camara ce mintile imi pierde, 
Tot rodul vrajitoarei cu lacat il incui".




Melodioasa si calda, romantica in varietatea de stari exprimate prin culori si arome, poezia recurge la metafora cu firescul posedarii limbajului fermecat de catre copilul sensibil la toate aceste daruri-ispita.



Nostalgia e nu numai o stare, ci si un temei al creatiei. Nota elegiaca se armonizeaza si aici cu bucuria contemplarii si atingerii voluptuoase, totul exprimat in imagini rare, proaspete, in descendenta horatiana. Departe de a fi doar o poezie a senzatiilor, creatia lui Ion Pillat este „o meditatie pe marginea labilitatii timpului si o redescoperire a candorii puerile si juvenile, prin capacitatea de transpunere a memoriei afective" (Al. PirU). Poetul „se autoexprima in peisaj" (Dumitru MicU), vadind inclinatii simboliste si detasandu-se, astfel, de „modelul" alecsandrinian.

Pai am ca tema sa fac o compunere cu aceeasi tema ca a poeziei