Buna!
Mine dau teza la romana(vineri) si mai am nevoie de cateva informati despre fabula; cum ar fi un plan definiti si asa mai departe.

2
Fabula e o scurta povestire alegorica, care apartine genului epic, de obicei in versuli, in care autorul, personificand animalele, plantele, fenomenele naturii si lucrurile satirizeaza anumite naravuri , deprinderi, mentalitati sau greseli cu scopul de ale indrepta.
Ea are urmatoarea structura:povestirea propriu zisa si morala. Figura folosita de obicei e personificarea.
ms!
cu placere !!![
cu placere !!!

Răspunsuri

2014-05-15T17:17:51+03:00
Fabula e o scurta povestire alegorica care apartine genului epic de obicei in versuri in care autorul personificand animalele, lucrurile, fenomenele naturii, plante, caracterizeaza anumite naravuri, deprinderi, mentalitati sau greseli cu scopul de ale indrepta.
Ea are urmatoarele structuri : povestirea propriu-zisa si morala.Figura folosita de obicei e personificarea.
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-15T17:24:04+03:00
Fabula este o specie a genului epic in versuri sau rar in proza in care autorul folosind personificarea pe animale , lucruri si plante povesteste o intamplare din care se trage o invatatura .
Orice fabula este alcatuita din 2 parti : partea narativa in care se povesteste o intamplare si partea finala sau morrala din care se trage invatatura acelei fabule .
Ca orice opera epica ea se desfasoara dupa Momentele Subiectuli .
Morala este de mici dimensiuni . In ea se critica  defecte umane ale societatii ( lacomia , mandria , lasitatea , etc .
Personajele fabulei intruchipeaza caractere umane .
Personajele ei sunt puse in antiteza .
Modurile de expunere folosite sunt dialogul si naratiunea .
Reprezentantii fabulei sunt : Esop , La Fontaine , Alecu Doinici , Grigorie Alexandrescu si George Toparxeanu .

Sper ca te-am ajutat ;)
2 5 2