Răspunsuri

2014-05-15T15:47:22+03:00
Nu rupe firul unei prietenii, caci, chiar daca il legi din nou, nodul ramane. – Octavian PalerNimeni nu poate trai fara prieteni, chiar daca stapaneste toate bunurile lumii. – AristotelA avea un prieten este mai vital decat a avea un inger. – Nichita StanescuPrietenii mei nu sunt multi, dar sunt nenumarati. – Nichita StanescuPlacerea adevarata este de a sta cu cineva la masa. – Antoine de Saint-ExuperyPrietenia este, in primul rand, pacea reciproca si zborul spiritului pe deasupra amanuntelor vulgare. – Antoine de Saint-ExuperyOspitalitatea, curtoazia si prietenia sunt intalniri ale omului in om. – Antoine de Saint ExuperyNu prea stiu de ce-ti scriu. Simt ca am mare nevoie de o prietenie carea sa-i incredintez nimicurile ce mi se intampla. Poate ca-mi scriu chiar mie. – Antoine de Saint ExuperyNimic, niciodata, nu va inlocui pe camaradul pierdut. Caci nu pot fi creati vechi camarazi. – Antoine de Saint ExuperyNu cunoastem decat ceea ce imblanzim. Iar oamenii nu mai au timp sa cunoasca nimic. Cumpara lucruri gata facute de la negustori. Si cum nu exista negustori de prieteni, oamenii nu mai au prieteni. – Antoine de Saint Exupery
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-15T15:50:36+03:00
Nu rupe firul unei prietenii, caci, chiar daca il legi din nou, nodul ramane. Nimeni nu poate trai fara prieteni, chiar daca stapaneste toate bunurile lumii. –A avea un prieten este mai vital decat a avea un inger. Prietenii mei nu sunt multi, dar sunt nenumarati.Placerea adevarata este de a sta cu cineva la masa. Prietenia este, in primul rand, pacea reciproca si zborul spiritului pe deasupra amanuntelor vulgare. Ospitalitatea, curtoazia si prietenia sunt intalniri ale omului in om. Nu prea stiu de ce-ti scriu. Simt ca am mare nevoie de o prietenie carea sa-i incredintez nimicurile ce mi se intampla. Poate ca-mi scriu chiar mie. Nimic, niciodata, nu va inlocui pe camaradul pierdut. Caci nu pot fi creati vechi camarazi. Nu cunoastem decat ceea ce imblanzim. Iar oamenii nu mai au timp sa cunoasca nimic. Cumpara lucruri gata facute de la negustori. Si cum nu exista negustori de prieteni, oamenii nu mai au prieteni. Nu are nicio noima sa cersesti prietenia. –Un prieten este cineva care are aceeasi dusmani ca si tine. Prietenia nu rezista nici un jigniri, nici in infrangeri. Ea moare. Prietenul nu iubeste prietenul, ci obiectivul prieteniei. Imi place sa stiu totul despre noii mei prieteni, dar nimic despre cei vechi.Prietenia este egalitate armonioasa. Prietenia inseamna a fi frate si sora, doua suflete ce se ating fara sa se confunde, doua degete ale aceleiasi maini. Prietenia este inchisoarea sufletului de buna voie in trup strain. E mai rusinos sa nu ai incredere intr-un prieten decat sa fii inselat de el.E bine sa te induiosezi de nenorocirea prietenilor tai, dar mai bine este sa le vii in ajutor. Virtutea este fundamentul amicitiei; pentru a o pastra nu este nevoie decat de caritatea reciproca. Aceasta este simpla si nu are nevoie de farduri, nu cere nimic din cele exterioare. Si daca ea gaseste multe avantaje fara a le cauta (caci cine ar putea enumera foloasele si farmecele prieteniei?), caritatea n-are nevoie de stimuli exteriori, este multumita de ea insasi, ea este pentru sine un pinten si o recompensa. Acordul felului de a gandi naste prietenia. Frecventarea prietenilor sa-ti fie ca o scoala si convorbirea cu ei, invatatura. Fa-ti din prietenul tau un invatator si uneste prin el foloasele intructiei cu placerea conversatiei. Alaturi de un prieten adevarat este cu neputinta sa ajungi la neznadejde. Prietenia indoieste bucuriile si injumatateste necazurile. Prietenia inseamna un suflet in doua trupuri. Tine-ti prietenii aproape, iar dusmanii – si mai aproape. Vor exista mereu oamenic are te vor rani, asa ca trebuie sa-ti pastrezi increderea si doar sa ai mai multa grija in cine ai incredere si a doua oara. Un prieten adevarat te prinde de mana si iti atinge inima.Fereste-te deopotriva de prietenia dusmanului si de dusmania prietenului.  Un prieten seamana cu o haina. Trebuie sa-l parasesti inainte de a se fi uzat. Daca nu, te paraseste el. Nu-ti ofensa prietenul, imprumutandu-i merite daruite de noi. –Un bun si sigur prieten e constiinta ta: n-o ucide, ci las-o sa moara odata cu tine. – Cainele ar fi cel mai bun prieten al omului, daca ar avea parale. Exista intotdeauna un mic gol in prieteniile cele mai depline, ca in ou.Prietenia = O nava destul de mare pentru a duce doi insi pe vreme frumoasa, dar numai unul cand e vreme rea. Un prieten de interes este mai primejdios decat un vrajmas. Impartasirea bucuriilor, nu a suferintelor, creeaza prietenul.