Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-14T21:56:32+03:00
Nuvela este specia genului epic,in proza,cu actiune mai dezvoltata decat a schitei,un singur plan narativ complicat progresiv in jurul unui conflict,cu oersonaje mai numeroase decat in schita,accentul fiind pus pe caracterizarea de personaj,nu pe povestirea propriu-zisa.
Fiind o opera epica,principalele moduri de expunere sunt dialogul si naratiunea care se face la persoanele I si a-III-a,si este plasata pe momentele subiectului.
O apartenenta a operelor lui Cargiale este ca nuvela ,,Doua loturi” sa si ,,D-l Goe...’’ incepe cu intriga care incepe prin cautarea disperata a lui Lefter Popescu,a celor doua bilete de loterie,cumparate cu ceva timp in urma.
In expozitiune, Lefter Popescu cumparase doua bilete de loterie cu bani imprumutati de la capitanul Pandele.Acesta il anunta pe Lefter ca biletele au iesit castigatoare,dar se pare ca ele nu sunt de gasit.
Desfasurarea actiunii incepe in momentul in care Lefter isi aduce aminte ca biletele s-ar putea sa fie in ,,jacheta a cenusie” de vara pe care insa sotia o vanduse unor tiganci in schimbul a 10 farfurii.Dupa ce furios sparge toate farfuriile,pleaca sa le ceara socoteala chivutelor care erau in Mahalaua Farfurigiilor,insotit de capitanul Pandele si comisarul Turtureanu.Lefter isi recupereaza jacheta dar nu si biletele,iar tigancile sunt duse la sectie pentru investigatii.In tot acest timp Lefter lipseste de la serviciu si este somat de seful sau sa se intoarca la minister pentru ca avea unele acte importante nerezolvate;ajuns aici,in timp ce scotocea printre acte,acesta da peste biletele mult cautate.
Gasind biletele in sertar si crezandu-se castigator,el isi da demisia si merge sa incaseze castigul,dar afla spre stupoarea lui ca numerele biletelor erau de fapt viceversa:acest pasaj reprezinta punctul culminant.
In deznodamant naratorl propune o varianta de final in care Elefteria,sotia lui Lefter traieste la manastirea Tiganesti si aduna cioburi de strachini,iar Lefter se plimba pe strazile Bucurestiului si repeta obsesiv ,,viceversa”,insa cititorului i se acorda ocazia de a-si imagina un alt final pentru aceasta nuvela.
Personajele nuveleinu prea numeroase,se impart in personaje principale deoarece apar in in toata nuvela,Lefter Popescu,si personaje secundare si episodice,nevasta lui Lefter,capitanul Pandele,comisarul Turtureanu si chivutele.

3 5 3
2014-05-14T22:15:25+03:00
Domnul lefter popescu,functionar la minister cumpara cu bani imprumutati de la capitanul pandele, doua bilete de loterie promitandui acestuia 10% din castig,in caz de reusita. cauta in toata casa, dar afla de la sotia sa ca jacheta in care se aflau biletele a fost data pe 10 farfuri chivutelor. merge impreuna cu capitanul pandele la chivute acasa le ia si le duce la politie, le ameninta dar tot nu le gaseste.(biletele). fiind somat de catre director sa mearga la munca el gaseste biletele intr-un sertar. de bucurie isi da demisia fiind sigur ca a gastigat. merge la banca unde afla ca biletele sunt castigatoare dar biletele erau innversate.durere il ameninta pe bancher si apoi plecand, pronunta intruna "viceversa"