Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-14T19:08:35+03:00
Ø  Socializarea este un proces prin intermediul căruia individul acţionează, interiorizează şi integrează în structura personalităţii sale elementele socio-culturale fundamentale ale mediului (valori, idealuri, concepţii, atitudini, conduite.) sub forma unor convingeri şi comportamente ce-i permit integrarea şi participarea socială optimă. Socializarea este un proces activ si o forma de "programare culturala" a individului, materializata printr-o serie de finalitati de ordin psihic, social si cultural.  Agentii socializarii: Familia este principalul agent al socializarii. Ea este intermediarul între societatea globala si copil, locul în care se modeleaza principalele componente ale personalitatii. Desi familiile  realizeaza functii socializatoare comune, în realitate numeroase diferente în modul în care fiecare familie îsi socializeaza copiii. Aceste deosebiri sunt date de tipul de societate (traditionala sau moderna), de categoriile socio-profesionale ale parintilor, de rezidenta etc. . Familia este cea care ne ofera o pozitie în societate, determina atribuirea de statusuri precum rasa si etnia si influenteaza alte statusuri precum religia si clasa sociala. În familie învatam sa fim umani. Grupul de prieteni (anturajul)  constituie un grup social ai carui membri au aceeasi vârsta si pozitii relativ similare. Acesta se manifesta ca un puternic agent socializator în perioada copilariei si a adolescentei. Grupul de prieteni  le ofera copiilor posibilitatea sa se manifeste independent în afara controlului parintilor. În grupul de prieteni copii se afla pe pozitii egale. Spontaneitatea, limitata ori cenzurata de adulti sau autocenzurata, se exprima liber în absenta adultilor. Aici copii învata sa interactioneze ca egali, ca parteneri de cooperare si colaborare, într-un cadru cooperant, conform principiului "primesti ceea ce oferi". Scoala este un agent socializator complex, care ofera atât informatii, calificari, cât si un întreg climat valoric si normativ, formal si informal. Reprezinta primul contact major al copilului cu lumea din afara familiei. În cadrul scolii copilul învata despre noi statusuri si roluri care nu sunt în familie si în grupul de prieteni din care a facut parte pâna atunci. scoala accentueaza efectul socializator al grupului de prieteni si reduce influenta familiei. Socializarea din perioada scolii este o socializare dominant participativa si anticipativa. scoala suplineste familia în transmiterea componentelor culturii. Prin intermediul acestui agent de socializare cultura societatii respective îsi pune amprenta sa distinctiva asupra personalitatii umane. Mijloacele de comunicare de masa  tind sa devina, în societatile contemporane, unul dintre principalii agenti de socializare. Mass-media reprezinta ansamblul organizatiilor (radio, TV, filme, ziare, reviste, afise etc.) care vehiculeaza informatii catre un  numar mare de oameni. Efectele socializatoare ale mijloacelor de comunicare de masa au facut obiectul a numeroase analize, iar concluzia comuna a fost  ca acestea s-au impus ca un influent agent socializator pentru copii, cu  efecte atât pozitive, cât si negative, în functie de continutul mesajului.   
Iti multumesc mult :)
cu placere
Mai am o intrebare daca nu te superi :)
2014-05-14T19:44:16+03:00
Iti dau un site zinaida strinu sau brainly. Com
2 5 2