Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-14T17:38:55+03:00
Participiul indica rezultatul actiunii, este o forma de baza pentru formarea timpurilor si modurilor compuse.Pariul a fost mărit.Căsătoria ne va fi binecuvîntată.Hoții erau înconjurați.
Are valoare adjectivala, cand se acorda cu substantivul determinat in gen, numar si caz(citit, citita, cititi, citite):
Cartea citita a fost interesanta.
Are valoarea substantivala, cand este articulat cu articol enclitic sau este precedat de un articol proclitic:
Ranitul s-a vindecat.
Un ranit a fost adus la spital.
Are valoare adverbiala, cand determina un verb:
Noi i-am vorbit d
Supinul este modul nepersonal/ nepredicativ care indica scopul actiunii, destinatia si provenienta unui obiect.Se formeaza din participiul invariabil precedat de o prepozitie simpla sau compusa:dupalapentrude la. de, cu, la, pentru, după + participiul verbului:de învăţatla învăţatdupă învăţatpentru învăţata) scopul actiunii: Ei au plecat pentru vanat.
b) destinatia obiectului: Am adus unelte de pescuit.
c) provenienta: Fructele sunt de la cules.
eschis.
1 5 1
2014-05-14T17:40:37+03:00
Unul provine dintr-un verb la modul participiu ex : obosite , moţăinde etc iar altul dintr-un verb la modul supin ex : de scris , de învăţat..