Gasitimi si mie predicatele verbale si cele nominale din text :

Este din nou primavara . Aceasta a venit si pe meleagurile noastre , dar
nu cu mana goala, ci cu multa dorinta de viata si putere in toata
natura .Petele de zapada au fost sterse de pe fata Pamantului, ramanand
in urma lor miros de pamant proaspat si umed.Dealurile au fost acoperite
cu un voal de matase verde , in timp ce razele de soare danseaza in
poienile inmiresmate .Fluturii si-au zugravit unii altora aripile in
culori vii , iar trandafirii asemenea unor torte aprinse impodobesc
gradina cu parfumuri dulci si delicate .Deodata un firicel din iarba a
soptit ceva . Campia intreaga a inceput sa cante .Vantul a scos norii
din inima sa si i-a alungat cu o forta noua , facand cerul mai senin .
Oglinda talentului pasarilor era concertul pe care tocmai il dadeau in
mijlocul livezii vesele.Soarele nu ignora nici cel mai mic mugure din
armata de copaci , incercand sa il trezeasca la un nou inceput .Toate
elementele descrise se aflau intr-o conexiune si armonie perfecta
asemenea unor reguli luate din tipare.

Va rog este urgent !

2

Răspunsuri

2014-05-14T12:12:19+03:00
Este-predicat nominal
a venit - predicat verbal
au fost -predicat nominal
ramanand-predicat verbal
au fost-predicat nominal
danseaza-predicat verbal
au zugravit-predicat verbal
impodobesc-predicat verbal
a soptit-predicat verbal
a inceput-predicat verbal
a scos-predicat verbal
a alungat-predicat verbal
facand-predicat verbal
era-predicat nominal
il dadeau-predicat verbal
nu ignora-predicat verbal
il trezeasca-predicat verbal
se aflau-predicat verbal


"Este" nu este de isne statator un verb nominal, el trebuie sa fie asociat cu un nume predicativ
de sine*
predicat nominal, scuze
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-14T12:12:49+03:00
Predicate nominale: Este..primavara, au fost strese, au fost acoperite, era concertul;
Predicate verbale: a venit, danseaza, -au zugravit, impodobesc, a soptit, a inceput, a scos, a alungat, il dadeau, nu ignora, sa...trezeasca, se aflau. Sper ca ti-am fost de ajutor. 
4 4 4