Răspunsuri

2014-05-14T10:41:21+03:00
1. Identificati propozitile circumstanțele conditionale din frazele de mai jos. 3. Despartiti in prop frazele si analizati propozitiile
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-14T10:44:49+03:00
1.Identificati propozitiile circumstantiale conditionale din frazele de mai jos:
In caz ca as fi avut o casa mare,mi-as fi luat un pian,fiindca imi place muzica.
Daca ne-am fi sculat ca sa plecam in zori si daca n-am fi avut pana de cauciuc,am fi ajuns mai devreme.
Nimic n-ar fi ramas din magazinul ce este in coltul strazii,daca pompierii n-ar fi intervenit rapid,cum fac intotdeauna..

3. Despartiti in propozitii frazele si analizati propozitiile,dupa modelul dat:

,,Daca firea protectoare nu s-ar fi ingrijit 1/ sa ma apere de incercarile acestui rau,mutandu-ma intr-un fel de somnolenta,2/n-as mai fi putut 3/ sa ies din starea4/in care ma impotmolisem.''5/

1. -- circumstantiala conditionala,subordonata verbului ,,n-as fi putut'' din propozitia regenta nr 3,introdusa prin conjunctia simpla subordonatoare ,,daca'',dezvoltata,negativa,enuntiativa propriu-zisa neexclamativa.

a) ,,Daca ma prindea pofta,ramaneam dupa vanatoare zile si saptamani intr-un loc,pana secatuiam elanul creatiei starnit in mine de privelistile si de scenele traite.''
b) ,,Daca vezi ca nu e chip
      Sa faci plaja pe nisip
       La caldura si la soare,
       Te arunci frumos in mare.''          cu placere 

8 4 8