Răspunsuri

2013-12-10T17:38:39+02:00
Cioc ( nu este fiindca este cuvant monosilabic)
fa-ceai ( triftongul eai)
a-u-riu ( diftongul iu descendent)
vi-oa-ra (diftongul este oa iar hiat nu exista fiindca i este semivocala)
miei
Ms mult :*
cu placere cel putin la cel cu vioara sunt nelamurita ar putea fi si hiat dar despre chestia cu semivocala chiar am discutat azi la scoala cel putin asa a zis profa
Aha multumesc :*
Pai cum sa fie i semivocala cand intr-o silaba exista obligatoriu doar o vocala? Si asta e definitie... Si in cuvantu "cioc" exista diftongul io.
Cel mai inteligent răspuns!
2013-12-10T18:07:25+02:00
Cioc ( diftongul este io - nu are nicio treaba faptul ca acel cuvant este monosilabic cu diftongii)
Faceai ( fa- ceai - triftongul eai)
Auriu
( a-u-riu - hiatul a-u si diftongul iu)
Vioara ( vi- oa- ra diftongul oa)
Miei ( triftongul iei)
Iti dau niste reguli:
1. a, ă, â( î) sunt mereu vocale.
2. Intr-o silaba exista obligatoriu doar o vocala
3. Accentul intr-un cuvant cade mereu pe vocala.
Nu te sfii sa ceri explicatii profesorului de la clasa!